יום שלישי, 5 באפריל 2011

שירותים מבוססי מיקום - בואו נעשה סדר

כל חובב טכנולוגיה, איש שיווק או סתם משתמש סלולר בטוח נתקל בשנה האחרונה בביטוי ההולך וגובר שהוא "שירותים מבוססי מיקום" - מה זה אומר? איך ניתן להיעזר בכך לטובת שיווק העסק שלנו? ומי השחקנים המרכזיים בעולם הזה?
אני אתמקד בשני שחקנים חזקים - FOURSQUERE שלו הבכורה והמתחרה FACEBOOK PLACES.
בגדול שירותים מבוססי מיקום מאפשרים למשתמשי הרשת לתקשר ביניהם על בסיס קרבה פיזית\ גאוגרפית, לעיתים קרובות הגולשים נעזרים במכשירים הניידים שלהם לבצע CHECK IN בבית עסק זה או אחר ובכך להודיע על מיקומם. מדוע אתם שואלים, אני צריך להתריע איפה אני נמצא ומה אני עושה? (אם אתם באמת שואלים זאת, אז כנראה פספסתם את מהפכת התקשורת שחלה בעולם ב5 שנים האחרונות לערך ומשמעותה: חשיפה ,שיתוף ואפילו צורך קיומי בבניית חזות וירטואלית, זו גורמת לאנשים לדווח ולהלל מעשי יום יום פשוטים ואפילו בנאליים שאף אחד לא מתעניין בהם).
מבחינת בעל העסק , איך הטכנולוגיה החדשה הזו יכולה לשחק לטובתי?
שיווק והפצה מפה לפה, כאשר אראה שחבר שלי עשה CHECK IN בעסק מסוים ואף רשם ביקורת טובה סביר להניח שלהבא כשאהיה בסביבה אבקר את העסק הנ"ל.
אני כבעל עסק, נהנה מחשיפה לשווקים חדשים וללקוחות חדשים בעלות נמוכה מאוד.
בעלי העסקים מזהים את חשיבות השיווק וההימצאות בשירותים הנ"ל (foursquere ו facebook places) ולכן מעודדים שימוש רב ויוצאים במבצעים שונים לדוגמה פיצרייה שמספקת לכל משתמש שביצע מעל 5 CHECK IN בעסק לחם שום חינם, כמובן השמיים הם הגבול בפלטפורמה זו.
כעת הגענו לשאלה החשובה , מי מהשירותים(שחקנים) טוב יותר??
מצד אחד יש לנו את FOURSQUERE שלהם הבכורה בשוק והם בעצם הפכו שם נפרד לשירות מבוסס מיקום, לפי נתוני החברה בשנת 2010 6.5 מיליון משתמשים פקדו את השירות.
לעומת זאת FACEBOOK טוענת שאז השקת השירות אוקטובר 2010 פקדו את השירות כ 30 מיליון משתמשים.
ברור שלטובת FACEBOOK נוטה פוטנציאל השוק האדיר שלהם ומהווה משקולת עיקרית בתחרות,
אבל ....
לאחרונה המגזין
פרסם נתוני אקטיביות משתמשים על פני חודש אחד, מדובר בנתונים השוואתיים בין שני השירותים לגבי מסעדות פופולאריות בניו יורק. והמגזין ניסה לבחון האם יש הבדל במספר הסופי בCHECK IN שביצעו משתמשי FACEBOOK PLACES לעומת FOURSQUERE.
וכפי שאתם רואים ההבדל עצום! משתמשי FOURSQUERE פי5 יותר אקטיביים.
מצדדי FACEBOOK PLACES יטענו שמעבר לפוטנציאל הגולשים העצום של החברה, איכות ההמלצה היא טובה יותר ומשפיעה יותר, שכן רוב החברים ברשת זו בעלי הכרה אישית כלשהי עם המדווח, בנוסף בפייסבוק לכל יוזר יש בממוצע 150 חברים לעומת פורסקוור שלכל יוזר יש בממוצע 50 חברים, תעשו לבד את החשבון בנוגע לחשיפה.

אין עלות בהימצאותכם בשירותים אלו ,כך שאם אתם בעל עסק, המלצתי שתעזרו באחד השירותים הללו , או בשניהם, כחלק מהחשיבה האסטרטגית השיווקית שלכם והראו נוכחות עסקית בשירותים הנ"ל.
בניית מערך שיווק ברשתות החברתיות יכול להתעצם בפתיחת פרופיל עסקי בשירותים הללו ועשייה נכונה כמובן תמקסם את רווחיות העסק שלכם.

צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה