יום ראשון, 3 באפריל 2011

מה זה לינקדאין ומדוע אני צריך את זה?

קהילת אנשי העסקים בישראל התעוררה ב-2009 להכרה באפקטיביות הפעילות בלינקדאין ומאז הצמיחה ממשיכה בקצב מסחרר, הסקטור הראשון שאימץ לחיכו את הרשת החדשה היו אנשי ההיטק הישראלים כבר נמצאים שם מזמן.

אמנם לינקדאין, זו רשת חברתית עסקית (הגדולה בעולם) ומבוססת אנגלית אך, ניתן לכתוב בה בעברית ורבות התעשיות והענפים הישראלים המיוצגים בה כיום, על מנהליהם הבכירים. המגבלה כאן היא הטיית הפונטים שמאלה כמו שהיה לנו בפייסבוק טרום גרסת העברית. במילים אחרות, אם עיסוקכם לדוגמה הוא עיצוב פנים או אדריכלות וקהל היעד שלך הוא משרדי עורכי דין, מנכ"לים, משרדי ראיית חשבון…הם נמצאים שם בלינקדאין. יתכן והם נמצאים שם כי הם רוצים לייצר קשרים עם חו"ל אך אתם תהיו שם כי אתם רוצים לייצר קשרים עימם !

הנה מספר מהנקודות העיקריות והבולטות לאלון ולכם:

  1. לפני שתתחילו ודאו שהפרופיל שלכם עבר אופטימיזציה ללא רבב. אם אתם מייצרים "נראות" בלינקדאין אנשים קרוב לוודאי ירצו לדעת מי אתם. ודאו שכאשר יגיעו לפרופיל שלכם הם יקבלו תשובה רחבה מי אתם, למה דווקא אתם מכל האחרים, ובמה אתם "טובים להם". שיווק-שיווק-שיווק.
  2. אם מספר החברים שלכם ברשת מצומצם, גשו לעבודה. זיכרו – אל תשללו הצעות חברות כי אינכם מכירים את האדם הפונה. להיפך, קבלו את כולם. אין זה חשוב את מי אתם מכירים בלינקדאין אלא את מי אתם עדיין לא מכירים. אלו האחרונים יביאו לכם את העסקה הבאה. יותר מכך, רישמו בפרופיל שלכם שאתם פתוחים לקבל קשרים חדשים וודאו שכתובת המייל שלכם מופיעה במקום בולט בפרופיל.
  3. שני מקומות מעולים בלינקדאין לייצר "נראות" הם שורת הסטטוס המופיעה בין השאר בעמוד הבית שלכם ו פתיחת קבוצה. כל מה שתכתבו בשורת בסטטוס יופיע בעידכונים של חבריכם לרשת. כל מה שתכתבו בקבוצות הדיון יראה לכל חברי הקבוצה. קבוצה ישראלית הכי גדולה כיום בלינקדאין היא Israel High Tech . פעילות בקבוצה זו חושפת אתכם למעל 10000 חברים.
  4. אל תציגו עצמכם בצורה פרסומית בוטה וישירה, אנשים אינם טיפשים,. מצאו תוכן דרכו תוכלו לספר את פעילותכם: מאמר שכתבתם, פעילות בה אתם לוקחים חלק.
  5. תנו משהו לקהל משהו מעניין בעבורו, זה עשוי למשוך אותם לחפש מי אתם…
  6. השתמשו במנוע החיפוש של הלינקדאין. מנוע החיפוש בלינקדאין בניגוד לפייסבוק הוא כלי בעל עוצמה רבה. חפשו את קהל היעד שלכם לפי מילות מפתח, תחום עיסוק, חברה… צרו עימם קשר…מי שנמצא בלינקדאין נמצא כי יש לו סיבה עסקית לכך, אז אין כל פסול בלפנות בנימוס כמובן. מקסימום יתעלמו מכם אם אינכם מעניינים מספיק.
  7. הפגינו נוכחות בקבוצות בהן קהל היעד שלכם נמצא. פרסמו תכנים הרלוונטיים לו, העלו שאלות רלוונטיות, ייצרו שיחה. זכרו, תוכן ללא לינק רלוונטי, מוריד את אפקטיביות הפעולה אוטומטית בחצי.
  8. אז הנה, איך "עושים את זה" בלינקדאין על קצה המזלג.


צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה