יום שלישי, 5 באפריל 2011

פיצ'ר חדש במרחב הפייסבוק - כדאי שתכירו


כלי חדש ומיוחד במינו צץ ועלה לאוויר העולם ולמרחב הפייסבוקי :כלי שעִנְיָינוֹ שאלות וסקרים וכיום נמצא “בילד אין” בתוך המערכת הפייסבוקית. יתרונו בכך שהוא מאפשר לכם לנהל תתי דיונים מסוקרים ומנותחים סטטיסטית בצורה משוכללת ובאופן ומסוגנן. מן הסקירה תוכלו להוציא מסקנות ולהתנהל בשיטת עבודה מודעת, המתייחסת לנתונים המשמעותיים העולים מן השטח.
מה למעשה ניתן להשיג מהשימוש באופציה זו?
תוכלו למעשה להיחשף אליו בבר העליון (במידה ולא פשוט חפשו אותו בשורת הSEARCH). אחת המעלות רבות העוצמה של הכלי היא העובדה שהוא מוטמע בילד אין בתוך המערכת ואינו מבקש מכם את פרטי הכניסה שלכם, זאת בניגוד למקובל באפליקציות השונות של הסקרים הקיימות ברשת. מתברר כי שיטה קיצורית זו למעשה תגביר את תכיפוּת השימוש ותגרום ליותר גולשים לשתף פעולה ולקחת חלק בפעילות מסוג זה.
אתם למעשה מתחילים דיון פתוח וקחו בחשבון שמלכתחילה המנגנון הפיסבוקי מגביל אתכם באורך השאלה - כמו שכולם יודעים שאלה קצרה סכויה לויראליות גבוה יותר.
המערכת מאפשרת לנו גם "לדחוף" את השאלה לחברים על ידי
Ask friends – למעשה אופציה זו נותנת לכם אפשרות להזמין אנשים יעודיים לדיון בו אתם מעריכים ששווה שישתתפו – קחו בחשבון ששימוש בכלי מסוג זה חייב להתנהל באופן מושכל, אחרת הוא עלול להתפס כספאם . חשבו פעמיים לפני שאתם קוראים למישהו ממעגל החברים שלכם להצטרף למערכת דיון חדשה. זוהי פעולה אשר נחשבת כפוש, ולכן אם אתם בוחרים בה – זה חייב לבוא מתוך ביטחון שלצד השני יש אינטרס ברור ורצון מובהק לקחת חלק בתוכן שיצרתם.
לכשתפתחו הדיון ואת השאלה הראשונית, תוכלו להעשיר אותה בשאלות נוספות * שמסתעפות לאופציות חדשות המתלוות למחקר הנקודתי. קחו בחשבון את הסגולה הדינמית של המערכת, שהרי גם אנשים שהוזמנו לדיון יכולים להוסיף אופציות משלהם – מה שיהפוך את הכלי למאוד רב גווני, שיתופי ודיאלוגי. בנוסף לכך: החברים יכולים לייצר תת דיון בהמשך לשאלות ולהגיב באופן ספונטאני מנקודת מבט מפתיעה על הדיון ועל מהותו. חשוב לקחת את המושכות בידיים כאשר אתם יוצרים את הדיון ולהכיר מבעוד מועד כי ביכולתכם לקבוע בשעת העריכה אם החברים שמצטרפים יכולים להוסיף שאלות מטעמם. לדעתי יש חשיבות רבה בהבנת מהותה הדינאמית של הרשת החברתית דהיינו להשאיר את האופציה הזו פתוחה ככלל מובן מאליו ולקלוט באופן “אינדיאני” לאן נושבת הרוח ואיך הדיון מתפתח. למעשה בצורה זו אנחנו מייצרים כלי שהוא בבחינת קראוד סורסינג נקודתי לכל דבר ויכולים ללמוד מההמון על הכיוון הראוי לתחומי ההתעניינות שלנו. כמו כן, כלי מסוג זה יכול לספר לנו בפרספקטיבה מציאותית לאן נוטה אוכלוסיית הגולשים ומה מאפיין אותה.
דיונים שתפתחו יכולים להופיע בצורת שאלה פתוחה – או שאלת פול שבמסגרתה אתם קובעים את הנושא.
ראוי להדגיש כי בכל פעם שמישהו יקח חלק בדיון בו נוכחתם או לחילופין פתחתם תקבלו על כך התראה בצורת נוטיפיקשן שלכם וגורם זה למעשה ימשוך אתכם מחדש אל תוך השיחה הפנימית שנוצרה. עוד עניין משמעותי ביותר שכדאי להיות מודעים אליו – ברגע שתענו על דיון שנפתח הדברים יופיעו לכם בפיד ויחשפו את תגובתכם למעגל הסובבים אתכם. בכך אתם זוכים לחשיפה מוגברת לדיון ומזרימים אליו אנרגיה ויראלית.

צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה