יום שלישי, 19 באפריל 2011

רשתות חברתיות לעסקים קטנים-הרווח הוא עצום ועכשיו זה מוכח!


פלטפורמת שיווק זו (רשתות חברתיות) עדיין בהתהוותה, הרבה עסקים לא יודעים איך לרתום את כוחה ויכולתיה בצורה נכונה ובמיוחד עסקים קטנים ו\או בעלי עסק עצמאיים. יש חשש מכניסה מבניית מערך שיווקי בפלטפורמה זו מתפיסה מיושנת שרווחת בפלטפורמות שיווק מסרותיות יותר כמו קניית מדיה באתרי אינטרנט שלא לומר קניית ספוטים בטלוויזיה - הכסף מדבר ואיך אני כבעל עסק קטן אתחרה אל מול תאגיד עם תקציבי ענק? אז חברים פתחו אוזניים או יותר נכון פקחו עיניים, הנהנים העיקריים מפלטפורמה זו הם עסקים קטנים ו\או עסקים עצמאיים. דוח של תעשיית השיווק ברשתות חברתיות לשנת 2011 (כן יש דבר כזה) , ערך מחקר מקיף אשר בו נכחו 3342 משתתפים, בעלי עסק עצמאי או חלק מעסק קטן.אני סוקר בשבילכם את עיקרי הדברים ואת השאילתות המעניינות יותר:
האמירה הכוללת שאיתו נפתח הסקר,
"אף אחד לא מרוויח יותר מפלטפורמה זו מאשר עסקים קטנים"

כפי שניתן לראות בגרף הבא - 90% הסכימו עם
אמירה זו.


















לשאלת "מה התרומה העיקרית של שיווק בפלטפורמה זו"? 88% הצביעו
על גדילה בחשיפה
72% הצביעו על גדילה בטראפיק לאתר שלהם ו\או רישום.
ניתן לראות בגרף



גרף הבא מתייחס לאלמנט הזמן- נקודה מאוד חשובה במיוחד לעסקים קטנים שבהתהוות ולהם אורח רוח קצר יותר, בפרסום המסורתי יותר יש מחשבה והתכווננות לקמפיין יחיד אשר יגדיל חשיפה בצורה מיידית ,אך גם נאמנות הגולשים נמוכה יותר ואלמנט השכחה גבוה יותר לאחר שהקמפיין מסתיים.
בפלטפורמת הרשתות החברתיות בניית מערך שיווקי זהו תהליך שלוקח זמן , כפי שמראה הגרף הבא.


העסקים אשר בנו מערך שיווקי פעיל לפחות 3 שנים קוצרים כעת את הפירות הרבים , רק 25% מבעלי מערך שיווקי קצר (כמה חודשים) מצביעים על אפקט חיובי מפלטפורמה זו בעוד 80% מבעלי מערך שיווקי ארוך טווח (3 שנים או יותר)מצביעים על שביעות רצון גבוהה ורווחים הנובעים עקב שיווק זה. המסקנה המתבקשת תנו לשיווק זה זמן , כחלק מהאסטרטגיה השיווקית הבינו שדרוש אורח רוח ותוכלו להנות מתוצאות נאות.
השאלה הבאה העולה בסקר, "מה סט הכלים שלך" ? אילו רשתות
חברתיות בשימוש במערך השיווק שלך? קל מאוד לטבוע בשלל הרשתות החברתיות המוצעות על גבי הרשת אך איש שיווק מקצועי יודע לזהות את הצורך לבעל העסק לפי קהל המטרה המיועד. כמעט כל המשווקים משתמשים ב4 רשתות חברתיות עקריות כפי שניתן לראות בגרף הבא.


שימו לב לתחתית הרשימה שMYSPACE בין השחקנים הראשונים במגרש הרשתות החברתיות משתרך מאחור.

שאלה נוספת , "האם להתעסק בפן השיווקי לבד או להוציאו למיקור חוץ" (OUTSOURCING)?
יש לזכור שבמיוחד בעלי עסקים קטנים אשר עסוקים ונוגעים בחלקים רבים ומגוונים בעסק לא מקדישים תשומת לב ראויה ומספקת לאסטרטגיה השיווקית, אשר תהווה מנוע צמיחה כלכלי לחברה.
הסקר מצביע על מגמה של הבנת הצורך בניהול מערך שיווקי על ידי אנשי מקצוע, הוצאות משימות נוספות מחיק העסק אל מיקור חוץ.

ניתן לראות ש17% ממשימות עיצוב\תכנות
10% בנייה וניהול תוכן
10% מעקב ומדידה

לסיכום ניכר לראות שבעלי עסקים קטנים נהנים מיתרונות השיווק ברשתות חברתיות, בניית מערך שיווקי נכון מאפשר לחברה מנוע צמיחה וחשיפה זול יחסי. הם מוצאים בפלטפורמה זו ערך רב והמגמה כמובן היא גדילת התקציבים בשיווק זה והוצאת משימות לאנשי מקצוע ייעודיים.
ניתן להוריד את הדוח המלא בלחיצה כאן.


צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה