יום שישי, 22 באפריל 2011

שימור לקוחות בפייסבוק - איך נייעל ונפיק את המירב

הפעם הנושא שלנו הוא שימור לקוחות, בפוסטים הקודמים דיברנו על שימוש בפייסבוק ככלי שיווקי\עסקי, דיברנו איך עושים את זה נכון ויותר חשוב ממה להימנע. למדנו איך למשוך לקוחות פוטנציאליים ואיך לגרום להם לחזור (תוכן תוכן ושוב תוכן).
כעת אנחנו נבחן פן נוסף, כזה שבעלי עסקים ,במיוחד קטנים, לא לוקחים ברצינות הראויה מסיבות כאלו או אחרות, אך נושא זה חשוב מאוד - לקוחות פוטנציאליים\עוקבים אשר מחליטים להסיר את עצמם מרשימת החברים של העסק שלך.
איך אפשר לנהל מערכת שימור לקוחות נכונה ומעקב מתמיד?
ניתוח נתונים ומעקב זהו הלחם והחמאה של כל איש שיווק, פייסבוק מספקת נתוני חשיפה\אחוז פידבק לפוסטים אשר מפורסמים בדפי המעריצים, מה לגבי נתוני יוזר?
אפליקציה זו (לחצו כאן)מספקת לך רמת ניתוח כללית אך מספקת ברמת היוזר, חתכים מגדריים לדוגמה, תחומי עיסוק, מצב משפחתי , החברים הפעילים (ברמת לייקים\כתיבת הערות לפוסטים שלך)
כמובן היתרון הוא ברור והקלישאה "ידע הוא כוח" נכונה מתמיד אלא שאוסיף "ידע הוא כסף".
במידה ופעולותיך לעניין, לרגש ולתת ערך מוסף ללקוחות פוטנציאליים לא צלחו ויוזרים מחליטים לנטוש, מה אז?
מערכת פייסבוק מספקת נוטיפקציה על חברים מצטרפים אך אין שום תיעוד על כאלו אשר נוטשים , הרי לו בעל עסק היה מקבל רשימה על חברים עוזבים יכל היה ליזום פנייה, לנסות לשמרם או להבין במה לשפר להבא.
אפליקציה חינמית וידידותית עושה זאת - MY FRIEND TRACKER
תוכלו לקבל רשימה על המצטרפים החדשים למעגל החברים שלכם ויותר חשוב על אלו שהחליטו לנטוש(המערכת תצבע אותם באדום מתוך רשימת חבריכם).
* הצגתי לכם שני כלים חינמיים להורדה אשר יספקו מענה בסיסי ויאפשרו לכם "לגשש באפילה" בהתייחס לפעולות השיווקיות שאתם נוקטים לעסק. כמובן באם מדובר בחברות גדולות אשר חובקות פעילות עסקית ענפה אני ממליץ לרכוש תוכנה ייעודית לניטור פעילות חברתית אשר תאפשר חיתוכים רחבים יותר ותספק תמונה מלאה ומכאן גם מדויקת יותר.

צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה