יום חמישי, 5 במאי 2011

מדידה ומעקב יעיל אחר הפעילות השיווקית.או במילים אחרות:"תפסיקו להסתכל על כמות הLike"!!


יצירת דף Facebook מושך, מהנה ואטרקטיבי זו אמנות בפני עצמה , הרבה עסקים משקיעים את יהבם בזרוע זו, אך שוכחים את הדבר הלא פחות חשוב. מדידה של הפעילות השיווקית, הסקת מסקנות ולמידה מטעויות.
דנתי בפוסט קודם על שימור לקוחות (יוזרים) בדפי Facebook אישיים ואיך אפשר לעקוב אחר כמות הUNFRIEND ומכאן "לתקוף" נקודתית לפנות לאותו חבר שעזב , לנסות להבין מה לשנות , מה לשפר וכו'.
פוסט זה דן בפעילות השיווקית העסקית העיקרית והיא כאמור נעשית בדפי מעריצים\דפי עסק.
הרבה עסקים מסתכלים ועוקבים בצימאון אחר גדילה בכמות "Like " (עוקבים) לדף המעריצים שלהם וכפי שאציג לכם חוטאים למטרה ובגדול.
קודם כל יש לזכור שישנם שיטות שונות ומגוונות , חלקם "אפורות" ,לגידול מהיר במספר "Like " לדף מעריצים כגון: יוזרים פיקטיביים, דפי מעריצים "העוטים מסיכה" ("תראו את התחתונים של בר רפאלי" וכ'ו) או פשוט יצירת קמפיין Like ממומן. אך האם אותם עוקבים הם לקוחות פוטנציאליים? כמה מהם באמת יתעניינו בתוכן שלך ויהיו מוכנים לבצע את ה"קפיצה" מגולש לצרכן? וכמה מהם באמת יעקבו אחריך לאורך זמן?
לכן מדד זה לעניות דעתי הוא איכותני ולא כמותי.
Engagment - מעורבות. הוא מושג המתחיל לצבור תאוצה בעולם הרשתות החברתיות ולדעתי הוא אקוטי בפעילות שיווקית.
עד כמה העוקבים שלך באמת מעורבים בתוכן שאתה מפרסם? ברמת ההגבה, ברמת הלייק, ברמת השיתוף.
מחקרים מראים שכ90% ממשתמשי Facebook שלוחצים Like על Fan Page לא חוזרים אליו לאחר ההקלקה הראשונית שלא לומר בכלל אינם מעורבים אקטיבית בו.
תפקידך כבעל עסק או מנהל רשתות חברתיות, ליצור תוכן מעניין בשביל העוקבים- מעבר להקלקה הראשונית על כפתור ה
Like תיצור מעורבות אקטיבית שהיא תיצור כמובן מעורבות רגשית שלבסוף זו תוביל כידוע לכל איש שיווק לקנייה.
כדי לבחון את דף העסק שלך בצורה נכונה ויעילה Facebook הקימה בשביל גולשיה מערכת מדידה פשוטה וידידותית תוכל לגשת אליה בלחיצה כאן או פשוט לגשת ללשונית VIEW INSIGHTS. יש לציין שלשונית זו נגישה רק לדפי עסק בעלי לפחות 30Like .
אעבור אתכם על הנתונים והמידע שהתוכן שלכם מייצר מהרובד החיצוני פנימה:
א. בחינת הפוסטים שלכם- Facebook מספקת נתונים על גבי הWALL של דף העסק לגבי הפוסטים אשר העליתם, בצורה אוטומטית אחרי כ24 שעות מרגע הפרסום. אתם מקבלים נתון חשיפות - IMPRESSIONS ויחס הגבה FEEDBACK.
IMPRESSIONS = מספר הפעמים שהתוכן הספציפי הזה נחשף בWALL שלך + בNEWS FEED של מעריצך. (בשפה טכנית יותר נכון להגדיר כך: מספר הפעמים שאותו תוכן רונדר).
בפועל הנתון הזה לא הכי מדויק כי יכול להיווצר מצב שאותו פוסט מרונדר ומופיע בNEWS FEED של מעריצך, אבל בחלקו התחתון והעוקב\מעריץ לא באמת הבחין בו או קרא אותו.
כדי לצפות במספר מדויק יותר גשו ל INSIGHTS--INTERACTIONS--POST VIEWS. המספר המופיע מציין את מספר הפעמים שאותו תוכן נצפה על ידי מעריצים ולא מעריצים.
FEEDBACK = אחוז זה מחושב על ידי לקיחת מספר התגובות +Like על אותו התוכן, חלקי מספר החשיפות.
מדד זה לטעמי, הוא אחד המדדים הכי חשובים שכן הוא מעיד על רלוונטיות התוכן למעריצים שלכם ואם תתרכזו באיך להגדיל אחוז זה תעשו עבודת שיווקית נכונה. כמובן יש מספר דרכים לגרום למעורבות בפוסטים ולהגדיל אחוז זה , קווי היסוד הם:
א.1. העלאת פוסטים בחלונות זמן שבהם הטראפיק גבוה בפייסבוק , בין 8 בבוקר ל12:30 בצהריים ובין 20:00 בערב לחצות.
א.2. צרפו תמונה\וידיאו לפוסט
א.3. תכללו בפוסט הנעה לפעולה הכוללת לינקים.
ב. מדדים נוספים המצריכים בדיקה ובקרה. מספר האנשים שבחרו לעשות HIDE לתוכן שלכם ב NEWS FEED שלהם. או כפי שהמערכת קוראת לזה UNSUBSCRIBES . יש לזכור שרוב המעריצים נחשפים לתוכן שלכם קודם כל דרך הNEWS FEED ולכן ביצוע פעולה זו מצידם צריכה ל"הדליק נורה אדומה" מבחינתכם.
שתי סיבות עיקריות יכולות לגרום לאקט זה מצד העוקבים שלכם. פרסום תכוף של תוכן מצידכם ברמה שזה כבר מציק לגולש\פרסום תוכן לא רלוונטי מבחינתו.
למה משתנה זה חשוב? כי יכול להיות שבמסגרת המדידה שאתם מבצעים אתם טופחים לעצמכם על השכם, עקב העלאה במספר ה Like והעלאה באחוז ה FEEDBACK אך מספר ה UNSUBSCRIBES עלה אף הוא ולכן בהסתכלות כוללת לא התקדמתם לשום מקום.
ג. מדד הUNLIKE שגם בו ניתן להבחין בלשונית הINSIGHTS--USERS . אותן הסיבות הגורמות לביצוע HIDE על ידי עוקב\מעריץ, מביאות אותו גם לביצוע פעולה דרסטית יותר והיא UNLIKE. מהותה סיום קשרי היחסים ביניכם.

יש מספר פילוחים נוספים שתוכלו לבצע כגון פילוחי זמן: יומיים\חודשיים\תקופה זמן מוגדרת. מדדים נוספים לבחינה כגון :חלוקה מגדרית\מיקום גיאוגרפי\טאבים נצפים בדף המעריצים\חלוקה לפי סוגי תכנים (וידיאו,אודיו,תמונות)
*כמובן למדדים הנ"ל חשיבות שיווקית שיש צורך לקחת בחשבון בהתאמה לאסטרטגיה השיווקית.

צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה