יום שבת, 24 בספטמבר 2011

F8 וועידת המפתחים של פייסבוק- סיכום הדברים


לאלו מכם הנושמים וחיים פייסבוק, ספטמבר 2011 היווה חודש משמעותי ברשת החברתית כאשר בסופו 22.9 נערך כנס הF8 שהינו כנס המפתחים של פייסבוק.
מארק צוקרברג ניצח על הכנס והציג לנו שני שינויים משמעותיים:
TIMELINE
OPEN GRAPH
עם שינויים אלו הוא גם פרס בפנינו את חזונו לתצורת הרשת החברתית בשנים הקרובות.
אז לטובת אלו שרוצים להתעדכן ולא מעוניינים לצפות בקטע הוידיאו שהוא מעל לשעה קבלו את תקציר הדברים:
מארק צוקרברג פתח ואמר שהשנים הראשונות של הרשת החברתית התאפיינו בבניית תשתית, כאשר העידן הבא יאופיין בהעמקת הENGAGEMENT , אופציות שיתוף מרובות יותר המגובות בממשק משתמש ידידותי יותר ואפליקציות שיתוף מרובות יותר.(SOCIAL APPS).
TIMELINE
כל שינוי מהותי אשר נערך בפייסבוק כלל במרכזו מהפכה בפרופיל האישי וגם במהפכה הנוכחית של 2011 הפרופיל עומד במרכז וכפי שהגדיר זאת צוקרברג "הלב של חווית הפייסבוק".
שנת 2004- הפרופיל הינו בסיסי מאוד, סיפק שיתוף כללי בדבר נתונים אישיים ובעל אפשרות להעלאת תמונה אחת (פרופיל).
שנת 2008- ממשק הפרופיל האישי התפתח , נוספו טאבים עליונים בדף אשר אפשרו שיתוף מידע נרחב יותר ואפשרויות לעלות מספר תמונות רב.
שנת 2011- מביאה עימה את האבולוציה הבאה, ה TIMELINE. אם עד כה פרופיל הפייסבוק היווה את התעודת הזהות הוורטואלית שלכם, כעת פייסבוק משמשת יותר מכך, היא בעצם מציגה את סיפור חייכם. (כל הסיפורים שלכם\כל האפליקציות שלכם\דרכים חדשות לבטא מי אתם).
גלילה למטה בפרופיל, קרי הליכה אחרונה בשנים, תציג מידע יותר ויותר מתומצת ובעל פחות פירוט אלא רק אירועים משמעותיים (כמובן כפי שמערכת פייסבוק רואה אותם), אם תרצו בכל שלב תוכלו להסתיר או להדגיש אירוע\תמונה\פוסט כזה או אחר.
בנוסף יש שורה של פילטרים המאפשרים להציג את הTIMELINE רק על פי תמונות או רק על פי סטטוסים וכו'.
מה עוד הדגשים שמככבים בפרופיל החדש שלנו?
SOCIAL APP - לדברי צוקרברג, משתמשי פייסבוק ממש אוהבים אפליקציות. האפליקציות הן כלי לביטוי אישי ולכן הדגש ליצירת ממשק שיתוף קל יותר, נכון יותר ואינטואיטיבי יותר.
תמונות - תמונות הן הכלי החזק ביותר לביטוי העצמי, תצוגה ויזואלית תפסה חלק עיקרי בפרופיל החדש ורק על ידי גלילה וצפייה בתמונות ניתן לקבל רושם מיהו האדם, תחומי עניין וכו'. כל תמונה ניתנת לשינוי ולהגדרת תצוגה לא משנה באיזה סדר כרונולוגי היא מופיעה.
* צוקרברג ציין שהפרופיל החדש ממושק בצורה מושלמת גם עם עולם המובייל וחווית המשתמש מושלמת גם לבעלי הסמארטפון השונים.
OPEN GRAPH
זו הפונקציונאליות שתעלה את הENGAGEMENT לפי מארק צוקרברג, האבולוציה הבאה של אפליקציות פייסבוק.
עד כה כפתור הLIKE זה היה הקישור שלכם לרשת כלשהו, פעילות כלשהו, חוויה כלשהי.
כיום תוכלו לבצע התקשרות ללא לחיצה רק על הLIKE אלא יהיו לרשותנו עוד מגוון שלם של כפתורי פקודה\פעולה אשר מבצעים חיבור בין הפרופיל שלכם לכלל המשתמשים.
עצם הקריאה של ספר ברשת תהיה שיתופית, עצם הצפייה בסרט, שמיעת שיר - כל זה יגדיל בצורה משמעותית את ההקשרים שלכם למעגלים שונים. איך זה יתבצע בפועל?
הTICKER שכבר נמצא בעמוד הראשי של כולנו, נועד לטענת מפתחי פייסבוק להפחית את העומס מהNEWS FEED ומטרתו להציג כל הפעילות המוגדרת כLIGHT ACTIVITY. כאשר אתה משתף פוסט זה הולך לNEWS FEED כאשר אתה מוסיף פעילות דרך הOPEN GRAPH , קרי פעילות באפליקציה זה מופיע אוטומטית בTICKER כי זה מוגדר כ LIGHT ACTIVITY.
(אותה פעילות LIGHT ACTIVITY יכולה להופיע גם בNEWS FEED של החברים שלך, רק אם מדובר באקטיבציה חשובה לחברים שלך לפי מערכת הצלבה שכמובן פייסבוק שומרת לעצמה).
איזה סוגי אפליקציות ימומשקו עם הOPEN GRAPH??
COMMUNICATION\GAMES\MEDIA\LIFE STYLE
מי החידוש הגדול? אם עד כה שיחקתם לדוגמה באפליקציה על גבי פייסבוק, קראתם משהו באפליקציה ייעודית או האזנתם לשיר כלשהו ורציתם לשתף, הייתה עולה חלונית ייעודית אשר שאלה אתכם "מעוניינים לשתף תוכן זה ולמי".
צוקרברג יוצא מנקודת הנחה שאם אתם התקנתם את האפליקציה אתם רוצים ותהיו מעוניינים לשתף פעילותכם בה, ולכן כעת, כל פעילות באפליקציות החדשות תופיע אוטומטית בTICKER של החברים שלכם, כאמור זה המקום לידיעות LIGHT ACTIVITY מסוג זה.
לאחר הפרסום האוטומטי בTICKER החברים יוכלו להאזין לשיר שאתם מאזינים לו בזמן אמת,לקרוא את הספר שאתם קוראים עכשיו וכו'...
הOPEN GRAPH מציע הזדמנויות עסקיות רבות למפתחי אפליקציות בפייסבוק.

לאלו מביניכם הרוצים לצפות ישירות בכנס להלן הלינק
לאלו שאינם יכולים לחכות ורוצים עוד היום את הTIMELINE להלן הסבר וידיאו קצר


**מילה אישית בדבר הדפים העסקיים, אין ספק שצוקרברג מתכנן גם בגזרה זו שינויים כאלה או אחרים, אך הצורך בפעילות עסקית נכונה, בתוכן המניע לתגובה מצד הגולשים, רק עולה ומתחדד. כאמור כפתור הLIKE ה"קושר" את הגולש לדף העסקי מאבד מכוחו. נתוני עבר מראים שרוב הגולשים לאחר לחיצה ראשונית על LIKE אינם חוזרים להתעדכן בתוכן הדף העסקי ורואים אותו רק בNEWS FEED שלהם, זאת אומרת אם לא ניצור תוכן שיגרום לשיתוף,הגבה וכפי שצוקרברג הגדיר בעצמו
ENGAGEMENT, נהיה בבעיה, התוכן שלנו יסונן ולא יוצג לגולשים בNEWS FEED ולמרות שיש לנו אלפי LIKE האימפקט הוא מינימלי ולא נוכל להשיג לקוחות.
שלל האינטראקציות שהגולש יהיה חשוף עליהם מעתה עם הOPEN GRAPH רק יעלו ולכן עלינו כמשווקים למצוא דרכים יצירתיות ונכונות להתבלט.

צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

פרסום תגובה