יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

ניהול תוכן בפייסבוק- משתמשים באפליקציות צד שלישי? עדיף שלא


    מקור: יח"צ

    על פי מחקר שערכה חברת Applum, התגלה כי בעת שימוש באפליקציות חיצוניות על מנת לנהל את התוכן בדף מסויים, מעורבות המשתמשים צונחת ב-88%. האם בעלי דפים צריכים לזנוח לחלוטין מערכות לניהול תוכן חיצוניות?

    מעודכנים ומעדכנים

    חברת Applum, האחראית על פיתוח האלגוריתםEdgeRank Checker, המאפשר לשנות את משקלם של פוסטים שונים בתוך פייסבוק על מנת שיקבלו יותר חשיפה וימשכו יותר גולשים, אספה למעלה ממליון עדכונים שפורסמו ביותר מ-50,000 דפים והשפיעו על כמיליארד גולשים ובדקה את כמות הלייקים והמעורבות שקיבל כל פוסט ספציפי.

    לאחר מכן, השוותה את מספר הפוסטים שפורסמו ישירות דרך פייסבוק לעומת פוסטים שפורסמו דרך אפליקציות צד שלישי. מסקנותיה הראו כי במידה והפוסט פורסם דרך API חיצוני, מידת המעורבות של הגולשים כלפיו היא רק 22%.

    בעקבות תוצאות אלה, העלתה החברה מספר תיאוריות אודות הסיבה שבעקבותה אחוז המעורבות נמוך במיוחד:

    מערכת פייסבוק "מענישה" מראש תוכן המגיע מAPI חיצוני ופוגעת בEDGERANK שלו

    מערכת פייסבוק מאגדת פוסטים אשר נעשו דרך אפליקציה מסוימת, זאת אומרת במידה ויש לאותו יוזר מעל 3 עדכונים דרך אותה אפליקציה שאר המשתמשים יראו רק עדכון אחד וכדי לראות את השאר יהיה עליו להרחיב את שאר הפוסטים בצורה ידנית, מה שרובנו לא עושים ביום יום.

    עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם איזה אפליקציות API חיצוניות אנו משתמשים בצורה קבועה? אז....למשל...במידה ואתם מנהלים מספר רב של דפים עסקיים ועל מנת לחסוך זמן משתמשים בכלים אוטומטיים להעלאת פוסטים.

    Scheduled updates בגדול לא מומלץ לשימוש בניהול דפים, חוסר הפנייה האישי והרלוונטיות שמאפיינת את הרשת החברתית לוקה בחסר באפליקציות מסוג זה וכפי שראינו לעיל גם מערכת פייסבוק כנראה נוקטת באמצעים טכניים למנוע פרסום מAPI חיצוני ומחזקת פעילות Inhouse. לעניות דעתי השתמשו באפליקציה מסוג זה רק שממש אין ברירה, וכפי שהמחקר מעיד עדיף לעלות פוסט עם שיקבל אחוזי תגובה נמוכים מאשר לא לעלות בכלל.

    Applum חותמת את מסקנותיה בכך שלאפליקציות חיצוניות לניהול תכנים עדיין יש מקום בפייסבוק, אך אין לסמוך עליהן לחלוטין שיגדילו את כמות החשיפה לדף.

    צוות NINJAMONKEY

    אין תגובות:

    פרסום תגובה