יום שני, 28 במרץ 2011

יוזרים פיקטיביים

הקמת יוזרים פיקטיביים, בדרך כלל של בחורות נאות מראה, היא עוד דרך שיווקית להעביר את המסר שלך ו"לגעת" ביותר אנשים
אז איך זה בעצם עובד?

הרעיון מאד דומה למה שנעשה במייספייס בזמנו ועוד לפני זה בפורומים השונים. בגדול מדובר ב-2 צורות פשוטות לעבודה:

1. בנה עמוד פרופיל מושך במיוחד, צרף אליו כמה שיותר פראיירים, וברגע הנכון שב להם על ה-NEWS FEED כמו עלוקה. הנה דוגמא פנטסטית שמציג האתר istrategylabs

2. בנה Facebook Page עם תמריץ טוב, תכריח גולשים להצטרף כדי להנות ממנו, בנה מוניטין ואז תכה בנברנים בכל הכח. זה כמובן הרעיון,תדחוף להם פרסום במקום שהם פחות מצפים לו.

זוכרים את האסון בהאיטי ? לאחר האסון הוקמו עשרות עמודי תמיכה מזוייפים שהצהירו על מתן תרומה של 1$ לנפגעי האסון עבור כל יוזר שיצטרף לעמוד. עמוד אחד כזה קיבל בתוך פחות משבוע 1.5 מליון יוזרים. תופעה אחרת הייתה הודעה שמבטיחה כי פייסבוק ישלמו גם הם 1$ כתרומה עבור כל יוזר שישנה את הסטאטוס שלו לסטאטוס תמיכה בנפגעי האסון. פייסבוק כמובן הכחישה וסגרה חלק מקבוצות ה"תמיכה".

אז למה זה קורה? למה כל כך הרבה יוזרים נופלים בפח פעם אחר פעם?

המושג promiscuous friending בטח לא אומר הרבה לחלקכם. אבל סביר להניח שחלק גדול מכם סובל ממה שקרוי בעגה החצי מקצועית (תרגום חופשי ולא מחייב) "הפקרות חברתית". זה אומר שרבים בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות מסכימים לקבל כל אחד כחבר לרשת שלהם. בין אם זה לאשר אותם בתור חברים או לעשות LIKE על כל איזה זב חוטם שהעלה תמונה לשרת. אותה הפקרות היא הבסיס לפעילות של הספאמרים ברשתות החברתיות. מצד אחד קשה מאד לבוא בטענות למי שרוצה הרבה חברים בפרופיל שלו, אבל מצד שני הוא בעצם מחזק ומעצים את התופעה ופוגע באופן עקיף בחבריו ללא אשמתו.

סביר להניח שלא תקבלו כמות ספאם כזו מחברים שאתם באמת מכירים לעומת כאלה שאתם מכירים פחות. מצד שני, מה זה ערך של חברות מול האופציה לעשות $$$…..


צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה