יום שני, 28 במרץ 2011

20,000 מעריצים בין לילה

הנה משהו להציג לחבר'ה בעבודה ולגזור קופון על חינטרוש.
סחבק היה שותף לשיחה הזויה עם איזה לקוח שהשוויץ שיש לו מעל 20,000 FANS בעמוד של המוצר שלו בפייסבוק (תירגעו, לא בארץ .. יש חיים מחוץ למזרח התיכון).
וואלה, מגניב. עמוד עם FANS עושה להרבה מפרסמים נחת. כל אחד משוויץ בכמה יש לו. גדול! עכשיו לכו תבדקו כל אחד ואחד.
אז מה עושים עם לקוחות לא ממש מוכרים או פופולאריים. איך נשיג FANS ונקבל טפיחה על השכם מהמנכ"ל? נלך למומחי מדיה חברתית (אינעל דינק)? אונליין גורו'ס?
לא מזלזל חס ושלום. אבל למה לעבוד קשה למה? אם אפשר לעקם את האמא של המערכת.
נראה כאילו כל חברה נכנסת היום לפייסבוק ונותנת עבודה בעמוד מוצר עם פעילות פרסומית. חלקן מציעות תמריצים כדי שתהיו FANS שלהם. הן למעשה קובעות עובדה שאומרת שאם לא תהיו FANS שלהן לא תוכלו להשתתף בהגרלה/תחרות.

אז למה לפתוח פרופיל אחד כשאני יכול לפתוח 500 , להצטרף כ-FAN ולהגדיל את הסיכויים שלי לזכות. לא הוגן? לא אתי? נוגד את תנאי השימוש בפייסבוק? ברור שכן, אבל לך תעצור את ה"קידמה".

לפני כשנה חברה מאד גדולה וידועה בארה"ב עשתה בדיוק אותו הדבר כאשר היא נתנה מתנה לכל מי שהצטרף בתור FAN לעמוד שלה. לגיטימי.

מה שקרה תוך זמן קצר זה שמספר יוזרים ערמומיים חשבו שמתנה אחת זה לא מספיק ולכן הם פתחו קרוב ל-100,000 פרופילים מזוייפים.

עכשיו לך חפש מה מזוייף ומה לא (למשל העובדה שלרובם המכריע אין בכלל חברים משל עצמם….או שהם חברים רק בקבוצה הספציפית הזו…הזוי)

הבעייה התחילה כאשר החברה בתמימות התגאתה בעובדה שיש לה מעל 100,000 FANS בעמוד. מגניייב. היא "שיחדה" יוזרים להצטרף כ-FANS ועוד התהדרה בערימה של פרופילים מזוייפים מבלי לדעת את האמת. העמוד כמובן הוסר בסופו של דבר ואיתו כל החברים….


חשוב לציין כי רובם המכריע של החברות המסחריות עובדות קשה ומשקיעות זמן וכסף בשדרוג העמודים שלהם ובפעילות בפייסבוק ואין להשליך מדוגמאות מרושעות על כל התחום. הדיון הוא בכלל לא על אפקטיביות הפעילות הזו בפייסבוק אלא בחארטה שמנסים להאכיל אותנו מדי פעם.

האם העולם הוגן? לא!

צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה