יום שלישי, 29 במרץ 2011

רשתות חברתיות-מורה נבוכים 2

בעוד שאין כללים נוקשים לגבי אופן השימוש ברשתות חברתיות לקידום האתר/העסק שלך – יש כמה כללי "עשה ואל תעשה" ואסטרטגיות כלליות שבהן כדאי לנקוט, בייחוד אם אתם עדיין חשים לתחום החדש והמתפתח הזה. לפניכם מספר טיפים שעשויים לסייע לכם בניווט דרככם דרך סבך הרשתות החברתיות:

התנסה במספר רשתות חברתיות, אך מקד את הפוקוס ל-2-3 רשתות חברתיות. רשתות חברתיות הן מקום מצוין ללכת לאיבוד – אתם יכולים למצוא את עצמכם משקיעים שעות אינסופיות בהעלאת תמונות, פרסום פוסטים ומילוי שאלונים וסקרים. נסו לענות על השאלה: איפה זה ממקם את העסק שלי והאם כל ההשקעה הזו הניבה לי לקוחות או הזדמנויות עסקיות? זמן הוא כסף - השקיעו מזמנכם ומרצכם באיתור הרשת החברתית המתאימה ביותר לפרופיל העסק/האתר שלכם. שלב זה עשוי לקחת זמן, אבל בטווח הארוך תחסכו הרבה יותר זמן וכסף אם תדאגו לעשות את הסינון הראשוני הזה.Myspace ו – Facebook הן אמנם בין הרשתות החברתיות המובילות, אבל אל תסמכו עליהם שישיגו תוצאות מעולות בפנייה לקהל מעל גיל 30. באופן דומה, אתרים אחרים עשויים שלא להתאים לקהל היעד שלכם. התמקדו במספר רשתות חברתיות מועט יחסית שיעניקו לכם סיכוי גבוה יותר למסד קשרים עסקיים. ההמלצה שלי היא בראש ובראשונה להירשם ל- Linkedin, שמיתג את עצמו כרשת חברתית עסקית חזקה. לפייסבוק, לעומת זאת, יש שימושים נרחבים יותר ולכן צריך להשקיע גם זמן בפיתוח אסטרטגיה עסקית בשיווק העסק שלכם – טיפה יותר "מתוחכם" ומורכב אם אתם עדיין עושים את הצעדים הראשונים.

יצירת פרופיל משתמש בעל אופי "עסקי" – הוסיפו מכתבי המלצה וציינו תחומי מומחיות. רישום ברוב הרשתות החברתיות מחייב אתכם למלא פרופיל אישי אודותיכם. נצלו את ההזדמנות הנהדרת הזו כדי להציג את העסק שלכם בפני גולשים אחרים ולשווק את עצמכם. הוסיפו גם פרטי התקשרות ואת כתובת אתר האינטרנט שלכם וזכרו שהפרופיל האישי הוא המדרגה הראשונה למיתוג עצמי! דאגו לכך שהתוכן יהיה עשיר במילות מפתח רלבנטיות לאתרכם – רוב מנועי החיפוש מציגים גם פרופילים בתוצאות החיפוש שלהם. הוסיפו תמונות שלדעתכם ימשכו לקוחו פוטנציאליים, ונסו ל"פלפל" את התוכן בהומור ובאלגנטיות.
תחזוקה שוטפת - "אם אתה לא שם, אתה לא קיים". העלאת בלוגים, השתתפות פעילה בפורומים, צירוף חברים, העלאת סרטונים ותמונות – הם רשימה חלקית בלבד של היישומים המתאפשרים הודות לרשתות החברתיות. בהצטרפות לרשת חברתית, דאג לעדכן את הרשומות שלך ו"להראות נוכחות" ככל שהזמן מאפשר לך. השתמשו באפליקציות ובכלי הממשק שהרשתות החברתיות מעמידות לרשותכם. פייסבוק, בין היתר, מאפשרת פתיחה של עמוד עסקי (business page) שבו תוכלו להציג עדכונים וחדשות, עמוד ארועים (events page) שנותן אינפורמציה לגבי מועדי פעילויות קרובות ואפילו עמוד מעריצים (fun page). המלצתי היא לשבץ סרטון (עוד אפליקציה מאוד פופולרית בפייסבוק), לפתוח קבוצות (groups) ולהציג פוסטים שלך מבלוגים קיימים באמצעות RSS feed.
איבוד פוקוס – לא לאבד את הקשרים שיצרנו. אחת מהטעויות הגדולות שאנשים עושים בשילוב כלי הרשתות החברתיות בשיווק העסק שלהם היא הוספת תוכן והגדלת מספר החברים ללא הבחנה. הסכנה הטמונה בכך היא הזנחת החברים הקיימים, איתם התחלת ביצירת קשרים עסקיים. לא תמיד יש לך זמן לענות באופן אישי לכל בקשת חברות , אתה מתחיל לאשר חברים אוטומטית
ומתעלם מתיבת הדואר, פעם בכמה זמן "מנקה את הדואר", ומשאיר פחות תגובות, פותח פחות דיונים. "הפתרון" במקרה זה עשוי להביא את הגולש למצב של "מענה אוטומטי": תגובות להודעות דואר "תבניתיות " ללא יחוס אמיתי לעניין, להעתיק ולהדביק את אותו מענה וכד`. בקיצור, ללא מאמץ אמיתי להכיר את האדם איתו נוצרה תקשורת ובסופו של דבר – זה יפגע בשיווק התוכן שלך ויהפוך אותך לאנטי חברתי במדיה הזאת. ללא ספק, עדיף לבחור מספר מצומצם יותר של רשתות חברתיות (2-3כ- רשתות), עפ"י קריטריונים המתאימים למינוף העסק שלך וליצור קשרים עסקיים משמעותיים, מאשר להתפזר על עשרות רשתות ללא יכולת לבצע מעקב ולתת מענה אישי.
אל תנסה למכור. כדי להגדיל את המיתוג והחשיפה של התוכן /עסק שלך, צריך להתייחס לרשתות החברתיות כמקום בו ניתן להכיר אנשים ולשתף מידע/תוכן בנושאים עסקיים, ולא לנסות למכור. כאשר אתה פוגש אדם לראשונה, אינך קופץ עליו במשפט פתיחה המנסה למכור לו משהו, קודם אתה בודק אותו כדי לדעת מה לנסות למכור ואיך, אז למה חשבת שברשת חברתית זה שונה?-אותם אנשים-הממשק דיגיטלי!
הימנע מ- spamming. רשתות חברתיות פתחו עם הזמן מנגנונים למניעת תופעת ה-Spamming כדי להגן על הגולשים שלהם מפני תכנים פרסומיים ולשמור על צביון חברתי המבוסס על שיתוף מידע . בשלב הראשון, יש להכיר את הכללים והקווים המנחים של הקהילה: רשתות שונות מתייחסות שונה לקישורים ולסוג התוכן. חשוב להכיר את סביבת העבודה ולבדוק את מהות הקהילה לפני הצבת התוכן. שתף כמה שיותר חברים בידע שלך, ונסה לענות תשובות ענייניות שיתרמו מהמומחיות בתחום שלך מבלי ליפול למשבצת של הספאמר/טרול.

צוות NINJAMONKEY


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה