יום ראשון, 1 באפריל 2012

הפקת תובנות בצורה יעילה וזריזה - חובה לכל מנהל דף

להפיק תובנות בצורה מהירה

ניהול תוכן ראוי ורלוונטי זהו רק חלק מעבודתו של מנהל עמוד מקצועי, הרשת החברתית מספקת לנו שילוב בין פעילות אנושית איכותנית לבין מדדים כמותיים ועל מנת ליצור אפקטיביות מירבית עלינו גם "לתקוף" את הפן הכמותי (שהרוב נמנעים ממנו). פייסבוק מספקת לנו כלי חינמי וחזק לניתוח הדף העסקי שלנו, Insights. מעבר לגרפים הצבעוניים והנחמדים שאנו רואים ברובד העליון – בכניסה הראשונית לטאב, עלינו גם לייצא נתונים על מנת לראות את התמונה המלאה, מי מביניכם הניסה לייצא דוחות וודאי קיבל שוק התחלתי בהסתכלותו על קובץ האקסל העמוס לעייפה. הפוסט הבא יציג לכם איך במספר פעולות מצומצם תוכלו להפיק מסקנות אופרטיביות מבוססות שיעזרו לכם בניהול השוטף.


1. ייצוא הנתונים תיכנסו Admin Panel
בחירת טווח התאריכים ,במקרה שלנו ניקח תקופה של חודש ימים.






2. זיקוק הנתונים- כפי שאתם רואים יש המון המון נתונים כמותיים, חייבים לצמצם לkey Metrics

אבל מה להשאיר על מנת לספק תובנות חשובות במינימום זמן? מחקו את כל העמודות והישארו רק עם השלושה הללו:

Lifetime Total Likes – כמה אוהדים יש לדף שלכם בכל יום נתון.


Friends of Fans החברים של האוהדים, בעצם זה הREACH הפוטנציאלי שלכם, כמה אנשים יכולים להיחשף בפוטנציה לתוכן של הדף.
*הוספת עמודה בצורה ידנית אשר נקרא לה
Total daily reach עמודה זו נחשב על ידי חיבור מספר האוהדים של הדף + מספר החברים של האוהדים, זהו הנתון המסכם והמדויק של החשיפה הפוטנציאלית של הדף שלך.

Page Consumption מספר המציג בצורה מדויקת את מעורבות הגולשים בתכני הדף שלכם. גולש אחד יכול ל"צרוך" יותר מתוכן אחד בדף שלכם (לעשות לייק לכמה פוסטים,לשתף כמה פוסטים וכו') המדד הזה סופר כל הקלקה של גולש\יוניק ולא סוכם. זאת אומרת אם גולש לחץ לייק לכמה פוסטים לא תיספר הקלקה אחת אלא המדד הזה סופר את מספר הלייקים המדויק שביצע אותו גולש.


3. המירו לגרפים עכשיו להשלמת התמונה פשוט "נזרוק" את הנתונים על גבי גרפים. נייצר שניים. הראשון הינו Total Reach . סמנו את עמודת התאריכים ואת עמודת הTotal Daily Reach. בחרו Charts --> Line Chart --> Stacked Line.






נייצר גרף נוסף, נבחר שוב את עמודת התאריכים והפעם נבחר גם את עמודת הצריכה.








4. הפקת תובנות הגרף הראשון בדוגמא שלנו מציג עלייה קבועה בחשיפה של העמוד והגעה ליותר ויותר "זוגות עיניים", במידה והיינו עדים לסטגנציה או אף גרף שלילי כמובן היינו צריכים לבצע בחינה מחודשת של התוכן המועלה בעמוד וחזרה "ללוח השרטוט" על מנת לשנות את המגמה. זכרו שהמטרה הבסיסית של מנהלי עמודים הינה לזכות בחשיפה גדולה אף גם במעורבות גבוה, שילוב זה יצור LOOP חיובי מבחינת הדף וכמובן יעיד לנו שאנו בעלי קהילה רלוונטית, כזאת שנוכל להניע אותה גם למכירה בפועל או פעולה אחרת הרצויה מבחינת העסק.

מה שמוביל אותנו לגרף השני, המצביע על מידת המעורבות של אותו קהל פוטנציאלי, במקרה שלנו אנו רואים ירידה בכמות צריכת התוכן על ידי הגולשים זיהינו את המגמה, חקרנו בהתאם לטווחי התאריכים את אופי התכנים שגרמו לאי היענות, תיקנו ואנו עדים באיזור ה 03\12 לשינוי מגמה והתחזקות הקלקות על התוכן מה שמעיד שאנו "נוגעים" במקומות הנכונים אצל קהל היעד שלנו.

5. עשו זאת בעקביות- הקדישו זמן לתהליכים הנ"ל, להמלצתנו, פעם בשבוע (מעבר לפעילות היומית השוטפת בדף), על מנת לזהות מגמות, לשפר וליצור דף אוהדים חזק, כזה שיהיה בעל ערך אמיתי לכם ו\או לבעל העסק.

בהצלחה!

ניר חולי\Nir Huli


צוות NINJAMONKEY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה